Ved du hvordan det føles, når man virkelig gerne vil sælge en god idé? Måske arbejder du for rejsebranchen og drømmer om at give andre lyst til at tage ud på fede rejser? Hvis man står og skal sælge en god idé, for eksempel som led i ens arbejdsopgaver, er der flere gode måder at gøre det på. Det er dog vigtigt at øve sig i at mestre dem, fordi man derigennem øger sandsynligheden for et bedre salg. Mangler du inspiration til, hvordan du trænger igennem med din gode rejseidé? Så læs med her.
Skab opmærksomhed med skilte
Et element du kan tage i brug for at skabe ekstra opmærksomhed og fange potentielle kunder er digital signage. Det fungerer ved, at du opsætter et skilt, hvor du kan tilkoble dig skiltet og overføre dit materiale. Så du har altså for eksempel mulighed for at opstille et stort skilt foran din rejsevirksomhed, der fremviser en oversigt over en spændende rejse, hvilket kan være med til at fange folks opmærksomhed og gøre dem mere nysgerrige på rejsen.
Anvend blogindlæg
Du kan også vælge at linke til din rejsevejledning i forskellige blogindlæg, som omtaler typen af rejse, du sælger. Ved at gøre det bliver folk opmærksomme på muligheden, hvis de læser blogindlægget om rejseformen, hvorefter de måske læser yderligere om rejsen og det tilbud, du har.
Afhold events
En anden metode er, at du afholder forskellige events, hvor du fortæller om muligheden for at rejse med dit firma. På den måde kommer potentielle kunder og hører en del om de muligheder og rejser, du tilbyder, hvilket kan gøre dem mere nysgerrige på at booke rejsen gennem dig og din virksomhed.
Hvis du afholder et event med fokus på rejsen, er det vigtigt, at du undersøger, hvordan du bedst muligt får stablet eventet på benene, i forhold til lokale, deltagere og yderligere praktikaliteter.