Mange mennesker elsker at rejse ud i verden, men mange mennesker har også stor rejseaktivitet forbundet med deres daglige arbejde. Det gør, at effektiviteten må justeres løbende, for ligeledes at sikre, at rejseselskaberne og selve lufthavnene kan omsætte og tjene penge.
Effektivitet er et driftsled
En stor organisation som en lufthavn er kræver, at der følges op på daglige mål og effekten heraf. For i bund og grund er driften omkostningsrelateret. Er systemer ikke op til date, anvendes der oftest flere penge til driften bl.a. løn til ansatte. Dette påvirker indtjeningen og ligeledes overskuddet negativt. Derfor er det vigtigt, som sund virksomhed at have øje for øget effektivitet bl.a. ved hjælp af smarte tekniske softwareløsninger copenhagenoptimization.com, som påvirker driften positivt.
Effektivitetsøgning er en investering
Arbejdsgange og strukturer ændrer sig oftest ved vækst. Derfor er det til tider nødvendigt at investerer i nye systemer. Men investeringer bør ikke ses som kun en udgift, idet på bundlinjen kan det fremme og vækste overskud. Og da overskuddet er væsentligt for investorerne, er det næsten uundgåeligt ikke at tænke i jævnlig effektivitetsøgning.
Glade kunder kommer ofte igen
Det er dertil vigtigt at have for øje, at glade kunder sætter pris på god service. For dem er det ikke kun et spørgsmål om en forbrugsvare- eller ting, de ønsker. Servicen er en del af købet, som gør at de gerne kommer igen. Altså vil bidrage til vækst for din virksomhed. Og med fokus på driftseffektivitet er disse kunder selvfølgelig væsentligt at fastholde som kunder.
Kundens oplevelse
Som rejsende er ankomst, check-in, security, border, bagage og afgang bindeleddet i at have en god rejseoplevelse. Jo mere disse led spiller sammen, jo større service oplever kunden. Som lufthavn er det derfor væsentligt at have øje for driftseffektiviteten heri, således at kunden får en god lufthavns oplevelse. Men driftseffektiviteten har også betydning for arbejdsglæden blandt de ansatte, hvilket oftest øges og smitter, når systemerne virker.
En bedre lufthavn sikres også via udbud
Shopping leddet er også en del af optimeringen af en bedre lufthavn. Det at kunderne kan finde ønskede varer i lufthavnen også til særpriser øger kundetilfredsheden. Dertil at maden der serveres, er i god kvalitet. Disse ting er ligeledes væsentlige i kundens samlede rejseoplevelse. Så at gå sit varesortiment igennem som lufthavn bør også indtænkes i driftsmål. Glade kunder er nemlig gratis reklame for enhver virksomhed.