Hvis du har været på ferie og ovenikøbet på en rejse og klar til at komme tilbage på arbejdet, får du her nogle råd til, hvad du kan tage med tilbage til arbejdet af nye tiltag. Disse tiltag har potentialet til at kunne forbedre virksomheden, eller i hvert fald give nogle forslag til, hvad I kan gøre for at få flere kunder ind.
Markedsanalyser er med til at bygge en bro mellem virksomheden og kunderne
Hvis du arbejder i en virksomhed, hvor der er fokus på forretningsudvikling, kan markedsanalyse i høj grad være et af de næste tiltag, I skal gøre jer for at bygge en bro mellem jer og markedet. For at kunne komme frem til, hvad der er behov for på markedet, og hvordan I rammer markedet, er det nemlig nødvendigt at få lavet en bro mellem jer og dette, og det kan gøres gennem markedsanalyse. Med denne kan i nemlig analysere jer frem til, hvor mange kunder I har, hvor mange kunder I mister, hvorfor I mister kunder, hvordan kunders købsproces er og meget mere. Det giver jer netop en bro mellem jer og markedet, og derved ved I også bedre, hvad der skal til for, at kunderne vælger jer og vælger jer igen.
Hvordan kan dette gøres?
Markedsanalysen kan foretages på forskellige måder, og der findes forskellige typer af markedsanalyser, der kan udføres, og de bidrager med noget forskelligt. Eksempelvis findes der en kvalitativ og kvantitativ markedsanalyse. Den kvalitative markedsanalyse kan give jer et overblik over valgkriterier, der er i spil, når en kunde kigger efter et produkt i jeres sortiment. Den kvantitative kan sætte kravene i rækkefølge og identificere de vigtigste kriterier, så I bedre kan gennemskue, hvor I skal prioritere jeres kræfter for at få flere kunder og for at beholde de, der allerede er.